Naar inhoud

The Next Input is in bèta. Iets kapot of een idee? Meld het op het forum · Welkom!

Vibe Coding Showcases & projecten

Een eigen Code App

Gestart door Michael
  • 29 sep. 2026 om 11:28
  • 0 reacties
  • 38 weergaven
Michael Topic-starter

Building AI-driven platforms & digital experiences Lid sinds jun. 2026 42 punten

29 sep. 2026 om 11:28 bewerkt

Na een tijdje gebruik gemaakt te hebben van PhpStorm wat een fantastisch programma is dacht ik weet je wat het wordt tijd voor een eigen Coding App. En niet om zelf code te maken maar om juist om Claude en Codex hierin te laten opereren. En waarom niet gewoon Storm gebruiken vraag je, je af? Of juist een soort gelijke app Valo wat ook een Vibe Code project is? Want met PhpStorm kan ik eigenlijk alles doen wat ik wil doen. En als ik naar Valo kijk die doet eigenlijk iets wat ik echt mis namelijk 2 agents samen laten werken.

Simpel ik heb op dit moment mijn eigen wensen, eisen en wat ik niet nodig heb wil ik er ook gewoonweg niet in hebben. Nu werk ik al ruim een jaar met Storm, Claude Ai Desktop App, chatGTP Desktop app etc. En Valo heb ik gebruikt, ben hiermee aan de slag gegaan en mijn respect naar de maker want hij heeft iets tofs neergezet en mij mede geïnspireerd om zelf zoiets te maken. Alleen ik ben afhankelijk van derde bij zowel Storm als Valo en dat is iets wat ik minder wil. Afhankelijk zijn van ...

Nu weet ik welke tools nodig zijn, ik weet wat ik nodig heb om wat te laten maken dus here we go!

Dus zo gezegd en zo soort van gedaan. Waar ik mee begon is:

Tekst7 regels
Hey luister ik wil een eigen Code App maken.
En ik wil dat ik Claude Code en Codex kan gebruiken hierin.
Eigenlijk precies wat phpStorm is en kan dus ook met [Image #1] erin, dat het update, php erin etc.
Projecten aanmaken etc.
Maar het moet een goed stabiel programma worden.
De reden is simpel ik betaal voor storm terwijl ik maar 10% gebruik van dit programma.
Kortom laten we een start gaan maken en zorgen dat we Storm eruit kunnen werken ;)

En wat screenshots van deze eerste versie wat Claude Code precies 1 uur kostte om te maken:

En dan uiteraard de app zelf werkend die ik dus nu ga testen, kijken hoe het werkt en of het doet wat het moet doen!

vibe coding code

0 reacties

Nog geen reacties. Wees de eerste die meedenkt!

Wil je meepraten?

Log in of word lid om te reageren op deze discussie.

Reactie verwijderen?

De tekst verdwijnt. In het topic blijft staan dat hier een reactie is verwijderd, zodat de reacties erna nog te volgen zijn.

Gerelateerde discussies

Meer in Showcases & projecten
6
Discussies
1
Reacties
2
Leden

Deel, leer en groei samen met de community.

Start een discussie