Building AI-driven platforms & digital experiences Lid sinds jun. 2026 42 punten
Een probleem wat ik al de hele tijd had is wanneer ik projecten in mijn OneDrive zet dan werkte dit niet lekker met Claude of Codex. Want zodra er een file werd aangepast, werd er een backup van gemaakt etc. Nu zijn er heel veel opties wat je kan doen 1. is dat je opzoek gaat naar een programma (meestal weer betaald), 2. je doet dit via Windows backup of 3. je kopieert de files, de mappen etc handmatig iets wat ik altijd deed 😅(ja ben ouderwets). Maar dit laatste is gewoon niet handig en of stabiel en veel gedoe.
Dus ik dacht weet je wat ik vraag het volgende aan Claude:
Elke keer files openen, kopieeren etc werkt niet binnen Windows, we moeten een
slimme backup manager maken die deze files:
XXXXXX
Naar deze:
XXXXX
Backupt maar niet van oke ik doe elke dag gewoon even alles overzetten, maar
juist een slim systeem die weet wat er anders is dat mooi kopieert en wegzet.
[Image #1] en ook als snelkoppeling etc.
Ook dat ik deze in de taskbar zie staan, dat ik even handmatig een backup kan
forceren etc.
Dus dat het echt een goede backup manager is waar ik wat aan heb binnen Windows
en er ook echt op kan bouwen en vertrouwen. En ja dit is de manier waarop ik met Claude of welke AI Agent dan ook communiceer, soms kort, soms simpel en vaak altijd met het idee dat ik een persoon voor mij heb. Ik hoef niet echt veel uit te leggen want het is een AI die al zo ver is dat je met weinig woorden ver komt.
Vervolgens na een uur was hij klaar MAAR ik was dus wel vergeten te benadrukken dat hij wel echt een programma ervan moest maken dus ik moest het starten met een .bat file etc. Maar ik gaf aan dat is niet voldoende ik wil juist een interface met alle functies die een backup manager in huis heeft zoals een logboek, dat ik het kan pauzeren dat het ook pauzeert als de backup locatie niet op aan is gesloten en ga zo maar door.
En iets meer dan een uur later was dit het eindresultaat:
Ondertussen werk ik aan deze site The Next Input en laat ik de backup draaien en laat ik deze sessie juist de app monitoren om zo te zien wat wel werkt wat niet. Dit doe ik vaker vooral met een programma als deze want hoe werkt het programma terwijl ik juist in die mappen aan het werk ben? Het mag niet mijn manier van werken storen of juist dat de backup app stopt of vast slaat of andere gekke dingen doet.
Zo zie je maar je hebt niet allerlei Githubs, commands of weet ik wat nodig. Mijn manier van werken is nu ook echt hoe ik dit zou uitleggen aan een persoon. Nu kijken of het werkt, finetunen en zit ik voorlopig veilig met mijn data. En heb je eigenlijk een uur max 2 later al een zeer bruikbare app voor jezelf.